AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Betalar idag!đŸ’¶

Publicerad 2018-07-23 18:45:51 i AllmÀnt,

Idag Àr det en dÄlig dag. Jag mÄr skit. Jag Àr sÄ trött sÄ jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har ont i kroppen.
Men jag visste ju att det skulle bli ungefÀr sÄhÀr. Kanske inte riktigt sÄhÀr illa dock.,.
Men jag tycker fortfarande att det Àr vÀrt det!! Vad gör det att jag ligger i min sÀng 98% av dagen??! Ingen behöver ha ont utav det. JAG har det definitivt inte! Och inte Lars heller! Vi Àr tvÄ sjÀlvstÀndiga individer som kan klara oss utan den andre.
Under de andra 2% av dagen har jag följt med Lars och lÀmnat och sen hÀmtat hans bil. Den skulle in pÄ nÄt hÀrnere pÄ nÄn bilfirma. NÀr jag kört honom dit för att hÀmta den stack jag bort till Ica Maxi och handlade lite smÄtt. Och sen for jag raka vÀgen hem. Packade upp och slÀngde mig i sÀngen dÀr jag kopplade mig till pumpen!
Jag ser ingen anledning att lÀmna sÀngen mer ikvÀll. Mer Àn att gÄ pÄ toa och borsta tÀnderna. Om vi inte ska kolla pÄ nÄn film...
Men trots att jag mÄr dÄligt sÄ har jag ÀndÄ en lyckokÀnsla inom mig. Helgen var fantastisk! Och mitt huvud virvlar Guns n Roses lÄtar!! HÀrligt!!
SĂ„ visst,jag fĂ„r betala dyrt för helgens Ă€ventyr! Men jag lovar!! Det var vĂ€rt varenda öre!!!đŸ’¶

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela