AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Slöööö....

Publicerad 2018-01-27 10:37:01 i Allmänt,

Det är faktiskt inte bara fördelar med att vara ensam hemma och inte behöva anpassa sig efter nånannan,som jag skrev igår. Nej jag är alldeles förslöad!! Jag vaknade vid sjutiden och kopplade mig till pumpen,satte igång min ljudbok och låg och halvslumrade medans jag lyssnade. Helt ärligt så är inte boken jättebra...  När pumpen pep kopplade jag ur mig och tänkte gå upp. Skulle bara sträcka ut mig lite.... Och somnade!!! Och som jag sov!!! Vaknade halv tio! Det kändes inte alls ok...
Då behövde jag få i mig mer näring så jag kopplade mig återigen till pumpen. Och här ligger jag nu. Har surfat runt lite,halvslumrat och legat och tänkt på tusen saker. Men nu är jag rastlös!!  Har nån kvart,kanske tjugo minuter kvar att äta. Min plan för denna ensamma dag är att ta det jättelugnt och att måla. Jag har så mycket lust inför målandet,i mitt huvud surrar bilder och idéer. Jag googlar runt på mobilen för att få inspiration. Men det är egentligen onödigt. Dels så får jag ont i armar och axlar när jag håller i mobilen för länge. Dessutom så har jag ju redan så många idéer,behöver inte fler. Blir bara förvirrad av det. Men kan inte låta bli...
Jag har planerat att vara här på övervåningen större delen av dagen. Har ingen anledning att gå ner. Har sondmat och vatten här,det är allt jag behöver. Och så min ateljé förstås hihi.
Jag ska nog stå ut med denna dan.
Om jag inte fortsätter att vara såhär slö förstås...sängen är otroligt skön☺️
Men samvetet,och lusten att måla!,borde få mig att kliva upp!! 
Snart...om en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela