AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lite bilder ifrån min dag.

Publicerad 2018-01-29 15:23:38 i Allmänt,

Nu har jag haft besök. Och fått den där plattan som jag fantiserat om... Det var ingen platta,hihi. Det var nånting annat. Som jag inte vet hur jag ska förklara...

(null)

Såhär ser den ut. Och när jag sitter på sätet och ska gå ut ur bilen så hjälper den mig att komma runt lättare. Jag behöver inte ta i lika mycket. Vi får väl se hur jag kommer att tycka att den är... Men tror nog att det ska funka.
När jag var ute så passade jag på att ta lite kort i vår trädgård. Folk tycker ju att det är så hemskt att det är grått och "trist" ute nu när snön försvunnit. Ja den har regnat och blåst bort. Men tänk..jag tycker minsann att det är vackert med det här färglösa och "trista".
Håller ni inte med??

(null)

Men så tycker jag ju att i stort sett allt är vackrare än snö! Bilder på snötäckt natur får mig att rysa! Känner hur kallt och hemskt det är!!😝usch!!
Väl inne igen så var det dags för lite påfyllnad av energirik sondmat. Och som av en händelse!😉hade inte alls kollat tv.nu för att se vilken tid den där gamla svartvita långfilmen skulle gå på SVT1😊hihi!! SVT har ju den goda smaken att visa gamla filmer på måndagseftermiddagar. Jag tycker det är trevligt. Och förstår inte varför de inte visar såna varje eftermiddag... Det vore väl trevligt för mig och alla andra 70+ som är hemma om dagarna. Istället för matlagning eller repriser.
Idag visar de en film med favoriten Åke Söderblom👍🏼

(null)

Mycket trevligt sällskap när jag ligger här och fylls av näring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela