AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 9/1

Publicerad 2018-01-09 09:20:00 i Allmänt,

Förändring!

(null)

Det är inte mycket i mitt liv jag kan ändra på. Det är som det är liksom.
Men jag kan förändra i vårt hem! Och det gör jag!
Jag byter gardiner,krukor,lampskärmar,ljus och kuddar!! 
Jag älskar det! Har alltid gjort det!!
Men nuförtiden så är det mer som en livsnödvändighet!!
Det är mitt ?enda? sätt att förändra nånting i min annars dystra vardag. Jag är hemma jämt jämt jämt. Och det trivs jag med! Det är inte det!! Men jag tröttnar ju på det jag ser. Så om jag inte lämnar hemmet för att se nåt annat får jag väl förändra hemmet!!
Och det håller jag på med nu!!
Älskar att ta bort alla julsaker och istället få det avskalat och lugnt. Dova färger och harmoni...
Ett tag iallafall😉
Tills våren är på väg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela