AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 15/1

Publicerad 2018-01-15 15:18:40 i Allmänt,

(null)

Här kommer alla känslorna på eeen å samma gå-å-å-ång!!
Ja så sjunger han...Per Gessle! 
Och det är så det är för mig. Som jag skrev innan,på förmiddagen kanske jag är trött och hängig,har ont efter att ha legat mot min onda nacke... Men på eftermiddagen har jag mjuknat upp lite,har energi och lust att göra nåt som jag sen känner mig nöjd med. Eller tvärtom; jag är pigg och glad på förmiddagen. Sätter igång med nåt litet projekt. Knäcker mig och stupar i soffan,besviken,ledsen och arg...har ont och är trött... 
Jag försöker tänka smart och lyssna på min kropp och handla därefter. Men mina muskler är oförutsägbara! Ibland tål de mer arbete och ibland säger de stopp direkt.
Ja såhär är det för mig att leva med IBM...
För andra är det nog inte likadant...jag vet inte...kan ju bara berätta om min verklighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela