AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Gokväll!

Publicerad 2018-01-30 23:37:17 i Allmänt,

Eller gonatt?! Klockan har återigen blivit lite för mycket. Tycker jag. Men det sitter väl i sen gamla tider,då jag jobbade och var tvungen att komma i säng tidigare. Nu kan jag ju faktiskt sitta uppe längre,för jag får sova tills jag  vaknar.
Har ju haft en lugn dag idag. Jag har plockat och pysslat med mina gamla album och andra fotografier. Det tar emot att slänga foton men mitt förnuft säger mig att det är ok.
Förutom det så har jag tecknat. Det där med att teckna med färgade blyertspennor är ju fantastiskt! Det är roligt. Och jag kan göra det utan några särskilda förberedelser. Kan bara plocka fram blocket och asken med pennor och rita där jag sitter! Eller ligger😉 För jo,tänka sig; jag kan ligga ner och rita!! Det är ju underbart!! Mindre slit på mina muskler👍🏼
Jag fick en galen idé om hur jag vill teckna häromdan. Jag spann vidare på den idén idag. Det är så vansinnigt roligt! Och när man målar och tecknar abstrakt så får man göra vad man vill! Behöver inte vara så petig med detaljer. Det passar mig perfekt.
Här kommer några av bilderna jag ritade idag.

(null)

Bara för att det är så kul😊
Jag är glad att jag är en påhittig person. Annars hade jag brutit ihop fullständigt när nacken tvingade mig att sluta måla akvarell. Istället har jag kommit på nånting enklare och minst lika kul. Och som är mer skonsamt mot min kropp.
Sen kommer jag givetvis att vilja stå vid staffliet och måla lite då och då. Men då behöver jag nästan bestämma det på förhand och sen hålla på i några dagar. (eftersom jag knappast kan stå där i 5-6 timmar på en dag!) 
Så,jag är glad att jag är en person med mycket fantasi och är kreativ. Jag hittar alltid på nåt😉 ibland bra saker men minst lika ofta mindre bra saker,hihi.
Nu är klockan över halv tolv. Och jag som ställt väckarklockan imorgon...Ojojojoj...det är nog bäst jag sover en stund.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela