AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Tvärvändning!

Publicerad 2018-02-14 06:38:36 i Allmänt,

Nu har det hänt igen. Jag har växlat humör och mående. Ena dan var jag dyster och hängig för att nästa dag rycka upp mig,göra lite nytta och sen känna mig både nöjd och glad och därmed må bättre. Det verkar ju inte klokt... Men det är så det är! Och det är nog inget unikt för mig eller för den som lever med IBM. Så är det nog för de flesta (tror jag..?) Men de flesta berättar inte om det. Det är väl det som är skillnaden. Jag öppnar mitt inre för den som vill läsa och då märks det hur jag pendlar mellan svart och vitt,negativt och positivt. Det är så det är helt enkelt. 
Att gårdagen blev en dag då jag kände mig nöjd med mig själv berodde ju på att jag orkade ge mig ut och fixa sånt där som hängde över mig. Kanske var det så att all vila dagen innan gjorde underverk. Nån nytta ska man väl ha av att ha legat i soffan en hel dag?!
Förkylningen verkar ha kommit av sig. Visst,jag är lite snorig och så men inte värre än att jag står ut. Det påverkar mig inte så mycket.
Och vad beträffar mina teckningar...de där jag publicerade igår...de hör ju inte hemma här. Vet inte varför jag delade med mig av dem egentligen. Onödigt!
Nu ligger jag här i min säng. Kopplade mig till pumpen strax innan 06. Ställde in hastigheten så att jag är klar vid 08 ungefär,två timmars ätande alltså. Hade tänkt slumra lite men är inte jättetrött. Men jag ligger så skönt här i min säng och känner mig nästan lyckligt lottade som får börja mina dagar såhär. Ja,nån typ av lycka ska man väl få känna trots att man är sjuk..eller..?
Jag kanske ska ta och teckna nåt? Hm...får fundera ut ett motiv...det är oftast det svåraste. Att komma på ett motiv som passar innehållet i det senaste inlägget. 
Bäst jag koncentrerar mig😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela