AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lugnet...

Publicerad 2018-02-05 22:34:14 i Allmänt,

Att vistas i stugan mitt i vintern är nånting alldeles extra. Ibland tycker jag nästan att det är bättre än att vara här på sommaren. Eller jo..jag tycker nog verkligen att det är så. På sommaren är det lite för mycket folk känner jag. Men nu är jag ganska ensam och det är underbart. Det är alldeles tyst runtomkring.
Jag har ägnat dagen åt lite av varje. Jag har ju inga som helst problem med att hitta på olika sysselsättningar. Jag tycker ju om att pyssla med såna där enkla rens-och sorteringsjobb. Jag kollade igenom några skåp och insåg att vi har en del onödiga prylar som bara står här. Så jag plockade bort en del. Torkade och fixade lite. Sen var jag ute en stund. Solen sken men det var rysligt kallt. Usch...kan ändå inte förstå hur det kan finnas människor som tycker om det!! Visst kan det vara vackert att se på vit backe och blå himmel - men jag klarar mig alldeles utmärkt utan att se sånt!! Blir bara förbannad och på dåligt humör. Usch! 
Och ikväll kom Lars tillbaka. Jag lagade lite mat till honom som var klar när han kom. Sen har vi bara kollat på vår favoritserie (Homeland) och umgåtts. Imorgonbitti åker han hem och jobbar igen.
Men jag stannar☺️
För att jag kan😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela