AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lite dystert och hängigt idag...

Publicerad 2018-02-12 22:32:22 i Allmänt,

Jag är inte på topp. Verkligen inte. Känner mig hängig och lite sjuk. Tjock i halsen,småtäppt i näsan,trött och har en jobbig huvudvärk. Jag har inte gjort mycket idag. Lite småplock och enklare göromål. Och tvättat. Som ju är så arbetsamt för att vi har tvättstugan i källaren. Utöver det så har jag legat i soffan och tyckt synd om mig själv som känt mig så trött,hängig och sjuk. 
Det blev inget gjort utav det jag planerat. Jag måste handla! Idag tog t.o.m mjölken slut... Men jag har verkligen inte orkat! Dessutom så är det ju snö därute. Och jag klarar inte av att gå ut i skiten och dessutom köra bil på moddiga vägar! Usch och fy vad jag hatar vinter!! Lars har varit borta hela dan så han kunde inte åka och handla åt mig heller...
Nä jag måste rycka upp mig. Ge mig ut och göra mina ärenden imorgon. Jag måste åka till apoteket. Jag fick ett recept utskrivet utav läkaren jag träffade för snart två veckor sen. Jag berättade för honom om mina utslag och min värk som påminner om bältrosen jag hade för ett par år sen...(?) Och då sa han att jag visst kan få tillbaka bältrosen men att jag skulle få tabletter som jag ska ta när jag märker att det är på gång. Så tyvärr är det nog för sent nu. Jag har en hel del kliande utslag både runt bältet men även på flera ställen på kroppen. På händerna bl.a. Mellan två fingrar har jag haft en kliande blåsa som nu blivit ett slags sår... Jag oroar mig lite för det där...
Jag vet inte ifall jag ska koppla ihop dessa dåliga symtom,klåda,utslag,trötthet... 
I vilket fall som helst så har de inget med IBM att göra. Eller...? Tröttheten kanske...
Jag har verkligen inte ätit nånting mer än smörgåsrån med smör på nu den senaste tiden. Men nu har jag fått svårt att svälja även rånen... Jag får kämpa så för att få ner det genom strupen. Det är liksom arbetsamt att svälja. Då är det inte riktigt värt det heller tycker jag. Trots att jag är sugen på att äta nåt hela tiden... Jag är faktiskt nästan alltid hungrig. Särskilt nu på kvällen. Jag lägger mig i stort sett jämt med skrikande mage. Trots att jag sitter kopplad till pumpen hela kvällen och är inte klar förrän det är dags att gå och lägga mig...
Jag hoppas så innerligt att jag är piggare imorgon och att snön regnat bort.
Då ska jag nämligen ge mig ut i verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela