AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Känner mig lite nöjd ikväll.

Publicerad 2018-02-13 22:56:14 i Allmänt,

Ja så är det. Det känns skönt att jag kommit en bit på väg mot parkeringstillståndet. Jag har handlat och gjort en del andra ärenden. Har prickat av lite på min "att-göra-lista".
Att jag legat halvt däckad i soffan ikväll gör ingenting. Jag tyckte att jag förtjänade det. Ja tänk va...? Att Jag! känner mig nöjd med så  lite. Men så är det. Livets förutsättningar ändras ju hela tiden. Det svåra är ju att acceptera det. Nu påstår jag inte att jag accepterat att jag är sjuk och bara blir sämre. För det har jag verkligen inte. Men jag accepterar lite åt gången... Det får duga.
När jag legat i soffan ikväll så har jag roat mig med att teckna. Det är ju så roligt. Jag har en hel låda med färgade blyertspennor. Med dem kan jag ju sitta och måla i soffan. De varken kladdar eller rinner. Det passar perfekt. Jag har ett litet teckningsblock med lite blankare papper än de jag skissar bilderna till bloggen i. Det krävs liksom en annan kvalite till färgade pennor.
För en tid sen publicerade jag ju några teckningar som jag ritat/målat. Jag tänker publicera några idag också. Ska bara förklara lite☺️
Jag har en viss svaghet för förvrängda ordspråk. Har haft det i många år. Tycker de är jätteroliga. Åtminstone de flesta. En del är lite för fräcka för att jag ska kunna använda dem. De får jag fnissa till utan att dela med mig av dem😂
Hursomhelst så tog jag några av de mer snälla ordspråken och så illustrerade jag dem.
Här är några av dem:

(null)

(null)

(null)

Ja nu har jag avslöjat ännu en sida av mig själv!!
Sånt här tycker jag är kul hihi.
Den med gummibåten är en gammal favorit sen mer än 25 år. Fnissar när jag ser framför mig hur man råkar kasta pilen för kort och den sätter sig i båten,luften pyser ut och man sjunker som en sten😂😂😂otroligt roligt!!
Men det kanske bara är jag.,.
Jaja,detta blev verkligen en parentes! Har inte ett skit med min sjukdom att göra!!
Men äsch! Jag måste ju dela med mig lite annat än elände ibland! Eller...??
Min förkylning,eller vad det var,har inte blivit värre. Tvärtom. Jag känner mig inte så hängig längre. Det kanske gjorde mig gott att komma ut i snömodden,halkan och kylan...
Näääää!! Det kan jag inte tänka mig.,...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela