AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration nr 2 8/2

Publicerad 2018-02-08 11:54:55 i Allmänt,

En rullstol kan ha flera användningsområden. Idag lastade jag den med skräp och tog en låååångsam promenad både till återvinningsstationen och soptunnorna.

(null)

Här på stugområdet har vi inga soptunnor vid varje stuga utan en stor container i ena änden av området. Jag har upplevt det som väldigt jobbigt och arbetsamt att promenera dit med mina sopor när jag varit här ensam. Att gå med krycka samtidigt som jag ska försöka bära nåt i min svaga hand har varit nästintill omöjligt. Men att ställa soppåsen i rullstolen och gå med den ner till sopstationen funkade ju ganska ok. Det är en lång raksträcka dit och det tog mig 6,5 minut att gå dit. Då fick jag sätta mig i rullstolen och vila innan jag tog samma väg tillbaka.

(null)

Allra längst ner där vägen tar slut ligger det.
Men som tur är så har vi återvinningsstationen desto närmre. Dit var det inte alls särskilt jobbigt att gå.

(null)

Och titta här så fint det är vid vår återvinningsstation!!👌🏼
Jättefint tycker jag!! Ovanligt fint!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela