AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Trött idag.

Publicerad 2018-12-25 23:18:48 i Allmänt,

Ja idag har jag varit trött. Det tog hårt på krafterna igår trots att jag tog det ovanligt lugnt,vilade mycket och delegerade en massa "arbete". Det sliter ändå på mina krafter att hålla "kalas".
Den äldste sonen kom hit idag. Han hade inte möjlighet att vara med igår pga att han är brandman och hade jouren.
Vi umgicks alla 6 i familjen. Bara vi. Inga respektive eller andra. Det känns som att det var väldigt unikt. Jag kan inte minnas när det hände senast. Antingen har nån fattats eller så har det varit med nån extra. Vilket är en bonus. Men bara vi sex i min familj vid samma matbord samtidigt är sällsynt.
Men väldigt härligt!
Jag fick känna mig HEL!
Däremot har jag varit otroligt trött. Så jag har tillbringat större delen av dagen i min säng. Jag har både vilat och sovit. Så tyvärr har jag inte orkat umgås aktivt. Jag har legat i min säng BREDVID men ändå känt mig delaktig. När de började spela sällskapsspel låg jag fortfarande kvar i sängen och var med,dock inte aktiv,i gemenskapen. Det räckte att delta med skratt åt deras konversationer. 
Jag somnade visst en stund mitt i också...
Juldagen blev en lugn och skön dag tillsammans med mina allra mest älskade människor! Fantastiskt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela