AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Tillbaka i sängen!

Publicerad 2018-12-04 22:30:48 i Allmänt,

Ja nu ligger jag här igen! I min säng. Under täcket. Nerstoppad för natten. Härligt!
Älskar att gå och lägga mig☺️
Jag tog mig upp ur sängen tidigare trots allt. Men det var inte lätt. Jag var otroligt trött. Nästan lite borta liksom. Märkligt...
Jag ville så gärna känna att jag gjort nåt vettigt även ikväll. Så förutom att jag fixade kvällsmat så målade jag klart några bilder. Plus att jag fixade till en speciell bild jag målat. 
Jag fick för mig att jag skulle måla en bild med julmotiv. Men ville inte vara sådär tråkigt traditionell. Så den blev ett virrvarr av julsymboler kan man säga.

(null)

Jag klippte sönder den!✂️
Den fick bli fyra lika stora bilder.
Tre av dem ville jag sätta in i en speciell ram jag har. Men jag har försökt några dagar nu och det har strulat för limmet tog slut och jag har glömt köpa... Men så köpte jag nytt idag. Och min kära son och hans vackra hustru gick in för det med själ och hjärta och klistrade in mina bilder så att de passade i ramen.

(null)

Synd att bilden blev lite mörk...
Det blev en fjärde bit över. Den vet jag inte vad jag ska göra med än...

(null)

Kanske har jag nån ram att sätta den i. 
Jag publicerade dessa bilder på mitt nya instagramkonto; ursulaskonstigheter.
Varje gång jag publicerat en bild där får jag en liten släng av ångest.
Det känns så utlämnande att visa upp mina konstiga teckningar och målningar. Jag känner mig för dålig för att visa mina bilder. Ändå kan jag inte låta bli. För jag gillar ju de där gillamarkeringarna... Bekräftelsen.
Det känns inte lika läskigt att publicera mina illustrationer på #attlevamedibm. För där bedöms inte mina teckningar. Där är det situationen som är huvudsaken.
Dessutom så är jag ju onödigt öppen med mig och mitt liv här. På min blogg.
Men jag kanske har nån typ av behov av att dela med mig av mig själv och mitt liv. På nåt märkligt sätt känns det som att jag "måste" göra detta. Jag mår bra av det.
Hur konstigt det än låter...
Ja det är vad jag "roat" mig med i eftermiddag. Skönt att det finns sysselsättningar man kan göra liggande i sin säng 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela