AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Sen kväll med...

Publicerad 2018-12-13 23:26:15 i Allmänt,

Jaha,så blev det återigen sådär sent. Och även ikväll beror det på TV-serien vi tittar på via SF Anytime numera. The Americans. Vi har nu endast tre avsnitt kvar på hela serien. Vi är på sjätte och absolut sista säsongen. Nu är det olidligt spännande. Man undrar verkligen hur allt ska sluta... 
Jag hade nog egentligen orkat se ännu ett avsnitt ikväll. Eller nja...det skulle jag nog inte... Klockan är trots allt snart halv tolv. Fast å andra sidan så har jag sovit en bra stund idag. Jag somnade när jag hade min lunchpaus. Dvs under de nästan tre timmar som jag ligger i min säng och vilar samtidigt som jag fylls av 500 ml sondmat! 
Jag sov sådär djupt så man inte vet var man är när man vaknar. Man vet inte vad klockan är och inte ens vilken dag det är...
Och svärdottern satt i soffan i rummet bredvid och tittade på TV. Hon hade hört mig snarka...och tydligen blir jag väldigt tyst emellanåt. Har jag andningsuppehåll?? Jag vet inte... Och jag minns inte vad de sa om det efter att jag sovit med den där mackapären på mig när de ville se hur lungorna fungerade under natten.
Lungorna ja,.. Det har inte hänt nåt nytt med dem. De funkar lika dåligt som de brukar. Och jag är ju van vid det nu. Så det är ingen "big deal" längre. Jag gör ju som jag brukar; jag gillar läget! Det som kändes som ett stort problem,och som jag oroade mig för,för bara ett tag sen har blivit min vardag. Och jag kan inte annat är gilla läget och anpassa mig efter mina nya förutsättningar. Att hålla på att älta det tjänar ingenting till. Varken för mig själv eller för nån annan.
Men nu ska jag sova! Jag längtar!
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela