AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lite hängig...

Publicerad 2018-12-27 23:24:33 i Allmänt,

Hela familjen är lite smått hängiga just nu. Sonen mår sämst,han har ont i halsen,hostar och känner sig allmänt matt och helt slut.
Under kvällen har min gubbe blivit allt sämre,han är rosslig och kände sig febrig nu. Själv känner jag att nånting håller på att hända i min hals. Det är segt och det är om möjligt ännu svårare att svälja. Det känns som att jag har en äcklig klump av slem i min hals och jag orkar inte hosta upp den.
Under två dygn har jag haft vissa känningar av bältros...men jag vet inte ifall det verkligen är det. Smärtan är inte outhärdlig. Det kliar inte sådär intensivt. Så jag är inte säker på att det verkligen är bältros igen,det är ju bara några symtom som för tankarna dit. Måtte jag slippa det. 
Jag har inte varit så aktiv idag. Jag har vilat mycket,har känt ett behov av det. Och idag tog jag äntligen fram mina färgade blyertspennor och låg här och ritade en surrealistisk och konstig bild. Den är dock inte klar än,jag lovar att visa den så fort jag avslutat den.
Ja,det var ännu en händelselös dag med mycket vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela