AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

En kort stund av total lycka!

Publicerad 2018-12-24 14:07:21 i Allmänt,

Under nån halvtimme var min lycka fullständig! Ja,jag fick ha mina fyra barn och min sambo precis intill mig under den lilla stunden. Det var inte planerat,det bara blev så. Planen är annars att de ska samlas hos mig imorgon. 
Här hemma finns mina döttrar och den yngsta av mina söner. Den äldsta är brandman och har jouren. Men han går inte på förrän klockan fem så han hann svänga förbi oss en liten stund. Underbart!
I år är annars julen annorlunda. Vi brukar alltid äta jullunch hos mina svärföräldrar men då de nu flyttat ifrån sitt hus så flyttade vi firandet hit. Jag hade tänkt att vi kunde ätit jullunch här men sen bestämdes det att vi äter den var o en för sig. Så kommer alla hit lagom till Kalle Anka istället.
Det blev faktiskt riktigt bra. 
Jag uppskattade att vi kunde ta det väldigt lugnt här på förmiddagen. Eller lugnt o lugnt... Jag och Ebba har grejat i köket! Men det har ändå känts "lugnt" eftersom vi inte haft så bråttom,ingen tid att passa. 
Istället åt gänget lite köttbullemackor så att de står sig till det stora julbordet ikväll. Och det var då den stora lyckan infann sig!
Jag låg och åt i min säng i matrummet,de andra förberedde sina mackor när äldste sonen kom! Och helt plötsligt satt vi här hela familjen tillsammans💞
Vi åt lite jullunch och pratade och skrattade och jag njöt varenda sekund!!🥰
Det var min bästa julaftonsstund på många många år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela