AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Dagen efter.

Publicerad 2018-12-11 06:51:50 i Allmänt,

Det vore väl en överdrift ifall jag påstod att jag varit pigg idag. Jag har känt mig trött och sliten. Vilket nog inte är så konstigt med tanke på hur mycket jag stod i köket igår.
Ändå så var det just i köket som jag gjorde som mest nytta idag. Gårdagen avskräckte mig inte. Idag har jag lagat älggryta av resterna ifrån igår. Den blev också lyckad.
Alma har åkt hem men Ebba och hennes sambo är kvar. De har pusslat klart pusslet idag.

(null)
 
1000 bitar på två dar,det är väl rätt bra jobbat?
Så dagen har varit lugn. Jag har mått lite som jag förtjänar men samtidigt så känner jag att det kunde varit värre! Att vila och ta det lugnt lönar sig.
Och trots att jag skäms över hur lite jag gör och mycket tid jag tillbringar i min säng så kan jag inte låta bli att känna mig nöjd med just det. För de dagarna jag tar det såhär lugnt så mår kroppen bättre.
Så enkelt är det helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela