AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Mitt i veckan...

Publicerad 2018-08-08 22:48:55 i Allmänt,

Jag har målat ganska mycket idag. Det har varit väldigt hett och blåsigt så jag låste in mig i stugan. Här var det svalt och skönt. 
Det är ju så skoj att måla.
Nackdelen är att jag får inte mycket annat gjort...  Jag har en del jag borde göra här i stugan; stryka bl.a... Jag har en massa lakan och annat som måste strykas. Jag borde plocka och fixa med både det ena och det andra... Men det blir inte av för jag kan inte sluta måla.
Jag har återigen ätit en hel påse mat per måltid,alltså har jag bara ätit tre gånger istället för sex gånger idag igen. Och jag måste säga att det känns skitbra!! Jag mår jättebra utav det!! Det trodde jag faktiskt inte...inte såhär bra! Det innebär ju att jag får längre pauser mellan måltiderna. Det blir lite lönt att ta sig för nånting. Kanon👌🏼
Nu ligger jag och väntar på att Alma ska komma hem...hon jobbar ju. Denna veckan jobbar hon mindre än hon gjort tidigare,det märks att många åkt hem och börjat jobba.
Hoppas hon kommer snart..det känns mycket skönare när hag vet att hon kommit hem☺️
Och nu har det kommit in en mygga i sovrummet!! Hör den...☹️
Den drar sig troligtvis till ljuset ifrån min mobil...bäst jag avslutar och släcker då.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela