AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Kvalitetstid med en dotter💖

Publicerad 2018-08-09 23:55:07 i AllmÀnt,

Alma följde med mig till vĂ„rdcentralen idag. Nu Ă€r ju tanken att jag,med hjĂ€lp av mina nĂ€rmaste,ska sköta det hĂ€r med att "kuffa om" peggen sjĂ€lv i fortsĂ€ttningen. Lars var ju med mig sist,och idag var det Almas "tur" (hihi,eller "otur" kanske😉) Hon tittade noga och tyckte inte att det sĂ„g sĂ„ svĂ„rt ut. SĂ„ det ska nog ordna sig.
EfterĂ„t Ă„kte vi en runda till bl.a "Harald Nyborg" som har ganska hyfsad sortering av mĂ„largrejer,canvasdukar bl.a. Alma ville gĂ„ in pĂ„ Lager 157 som ligger nĂ€ra. Och dĂ€refter Ă„kte vi till Hallarna,vĂ„rt köpcentrum. DĂ€r Ă„kte jag rullstol. Det fick rĂ€cka med promenerandet. Vi strosade runt,dĂ€r har blivit sĂ„ himla fint sen de byggt ut och byggt om,gick igenom nĂ„gra av affĂ€rerna. Vi gjorde nĂ„gra fynd pĂ„ rean- jag köpte t-shirtar för 30 och 50 kr/st.
Men sen Ă„kte vi hem. Och jag var hungrig och trött!! Det fanns mat att vĂ€rma till Alma sĂ„ vi slapp laga mat. Hon satte sig framför Tvn och Ă„t. Jag slĂ€ngde mig i sĂ€ngen och kopplade mig till pumpen. DĂ€r dĂ€ckade jag fullstĂ€ndigt!! Jag sov en bra stund men det tog hela eftermiddagen för mig att bli normal igen. Alma hann gĂ„ till jobbet innan jag började piggna till. Jag var sugen pĂ„ att mĂ„la men jag orkade verkligen inte. Hade inte tillrĂ€ckligt med energi för att skapa nĂ„nting. Det lĂ„ter kanske konstigt men jag mĂ„ste "kĂ€nna" nĂ€r jag mĂ„lar. Och jag kan inte hitta den rĂ€tta kĂ€nslan nĂ€r och hursomhelst. Definitivt inte nĂ€r jag Ă€r sĂ„ trött. 
DÀremot orkade jag plocka med tvÀtten och lite sÄnt samtidigt som jag hade Tvn pÄ och slötittade/lyssnade lite pÄ.
Men min arma arm sa ifrÄn. Den har inte ÄterhÀmtat sig Àn. Den Àr fortfarande öm och tung. Har ganska ont faktiskt. Och det vÀrsta Àr att mitt svaga ben börjar kÀnnas likadant.
Jag förstÄr inte...
Vad kan jag gjort för att fÄ det sÄhÀr??
Ska jag behöva ligga helt still för att slippa ha nÄgra krÀmpor!??
Det stÄr jag inte ut med!
Jag fĂ„r vĂ€l försöka ignorera smĂ€rtan och det dĂ€r. Göra som jag brukar; 
Gilla LĂ€get!
Förresten!
IkvĂ€ll kollade jag pĂ„ en höjdarfilm!! SĂ„g dock inte klart den,den skulle vara slut vid 01. Jag vet hur den slutar😉
Trots att jag sett den otaliga gĂ„nger sĂ„ kan jag inte annat Ă€n gilla den. En riktigt bra film om ni frĂ„gar migđŸ‘đŸŒ

(null)

Just det! TitanicđŸ‘ŒđŸŒ

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela