AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Köpt lite lycka!!

Publicerad 2018-08-11 23:14:39 i Allmänt,

Jag vet att jag skrivit det nångång förut men det är värt att berättas igen.
När dottern Alma var yngre,minns inte hur gammal hon var..10-12 nånting..,så var vi och shoppade nya kläder till henne. På väg till bilen slår hon ut sina armar,tyngda med kassar fulla av nya kläder, och utbrister glatt: "Och så säger dom att man inte kan köpa lycka!!" 
Det är en bild jag har i mitt huvud och den plockar jag fram de gånger jag köpt nånting som gör mig glad!
Idag var en sån dag!!
Vi har länge pratat om att vi behöver skaffa nån mer förvaringsmöbel. Stugan är ju liten och vi har inte många skåp. Jag har skissat på en hylla från Ikea,Bestå. Men vi har varit tveksamma för vi är rädda att den slukar för mycket av rummet. Så jag har letat efter vitrinskåp. Om man väljer ett med mycket glas runtomkring och gärna belysning så tar det inte så mycket space.
Idag hittade vi det!!
Det blev perfekt!! Ett glasskåp med glashyllor och belysning samt lite vita detaljer. Kunde inte bli bättre. 

(null)

Jag började inreda det så fort Lars hade monterat det. Har en del kvar att fixa till men jag kommer att bli jättenöjd!! 
Så visst hade hon rätt en gång för längesen min lilla dotter; man kan visst köpa sig lycka!!
Åtminstone för stunden.
Sånt här gör mig glad och nöjd. Det får mig att glömma en massa tråkigheter för en stund. Ja,man kan kanske kalla det för en slags flykt. Men är det nåt fel...? Egentligen..?
Jag behöver få fly bort ifrån min verklighet ibland. Och om det innebär att köpa sig nånting nytt och fint som man längtat efter så får det väl vara så. Det är ett av mina sätt för lite själsro...
Hujedamig vad det regnar därutanför... Det vräker ner och det skvalar ifrån taket och ifrån boden som står bakom stugan. 
Jag vet att naturen skriker efter vatten. Och jag kan tycka att det är lite mysigt med regn,när man kan kura ihop sig inne i soffan och njuta av att slippa vara ute i det blöta!
Men man tröttnar väldigt fort.
Nu hoppas jag att det gått över tills imorgon bitti så vi kan få ännu en fin dag denna ovanligt varma och soliga sommar☀️


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela