AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Go’kväll!

Publicerad 2018-08-12 22:53:26 i Allmänt,

Ännu en helg till ända. Lars förlänger sin helg genom att stanna här tills imorgonbitti. Han börjar egentligen jobba klockan sju men räknar med att åka härifrån vid halv sju. Så han kommer väl till jobbet innan 8 åtminstone. Men han jobbar ju ganska sent om kvällarna så han får ihop sina timmar och mer därtill ändå.
Alma har jobbat sin sista dag på sitt sommarjobb. Imorgon lämnar hon Halmstad för Jönköping och förberedelser för inspark och skola. Tänk att hon börjar sitt andra år på högskolan redan...fy vad tiden går...
Och sen blir jag ensam!!
Vilket inte är nånting som stör mig. Tvärtom. Jag ser fram emot några ensamma dagar. Det är självklart härligt att ha mina nära och kära omkring mig,det är inte det. Men samtidigt så är det ju så att jag har ett visst behov av total ensamhet. Det ska jag unna mig några dagar nu. Jag har typ hundra olika planer på allt jag vill passa på att göra när jag blir själv. Helt orealistiskt. Jag får nog nöja mig med några få av dem. För jag vet att jag inte kommer att orka särskilt mycket. 
Jag lider verkligen av tröttheten. Och då menar jag L i d e r!! Jag avskyr att vara sådär trött och orkeslös. Passiv och seg. Tröttheten känns nästan sjuklig ibland. Det är hemskt. 
När då min hjärna VILL så mycket men kroppen inte orkar så blir jag ju så frustrerad. Det ta på mitt humör. Och då blir jag bara ännu tröttare.
Egentligen borde jag ägna denna veckan åt enbart vila. Men så kommer det inte att bli. Det vet jag. Jag kommer att vilja städa en massa. Känner att här behövs en grundlig städning efter att vi varit så många här hela sommaren. Självklart har vi städat och hållt efter men det behövs städas lite mer på djupet. Jag ska rensa i frysen och kylen. Skafferiet också. Jag ska ....ja det finns mycket jag ska göra helt enkelt.
Och så vill jag måla lite mer. När jag nu ska vara här helt själv så kan jag ju låta mina målargrejer vara kvar framme flera dar i rad. När vi är flera så vill jag inte ha så mycket grejer framme,då plockar jag undan det mesta så fort jag är klar för dagen. Det ska bli skönt att slippa det. 
Ja ni hör hur jag planerar! Vem vet?! Det kanske inte blir nånting av mina planer.... Jag kanske blir liggande i sängen och glor i taket i fyra dar!
Jag får se hur det känns imorgon. Så bestämmer jag mig utefter dagens förutsättningar.
Och gillar läget👍🏼

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela