AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Det blev en kreativ dag!!

Publicerad 2018-08-05 23:10:21 i Allmänt,

Jodå! Det blev målning!! Det är ju så roligt!! Jag ställde mig i köket. Hade ingen lust att stå ute i blåsten. (Här har blåst nåt alldeles vansinnigt här idag!) Jag har hållt på med en dubbeltavla länge,det är alltså två tavlor som liksom hänger ihop. De ska hänga nån cm ifrån varandra men man ser ändå att de passar ihop. 

(null)

Det är nåt så simpelt som en massa trekanter i pastellfärger! Helt meningslösa tavlor! Men det är så skoj att måla dem! Jag ska försöka täcka hela tavlorna med trianglar. Men det tar ett tag att göra...
Jag fortsatte även att måla på en annan tavla som jag hållt på med ett tag. Den har starkare färger och inga regler. Där kluddar jag mest lite vad jag känner för just då. Även denna tavla är abstrakt.

(null)

Den föreställer ingenting men vad gör det??? Det är vansinnigt skoj att måla den!! Jag älskar ju mycket färg!!
Men trots det så målade jag en i bruna nyanser också idag.

(null)

Det är ju så roligt! Hoppas jag har samma lust imorgon. Och att jag orkar.
Det är inte bara smidigt och skoj. Kroppen mår inte helt bra av att stå och måla... Dessutom har jag så svidande ögon. När jag koncentrerat mig för länge så får jag ont i ögonen.
Aldrig får man vara helt glad!!
Nu väntar jag på min älskade dotter. Hon kommer nog hem från jobbet ganska så snart. Jag vill inte somna förrän jag hört att hon kommit hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela