AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Blandat innehåll!

Publicerad 2018-08-07 14:14:29 i Allmänt,

Ibland tycker jag att livet är lite orättvist. Jag har så många motgångar redan så när det dyker upp ett par stycken till så rinner mitt tålamod över. 
Jag har varit ute och handlat och gjort några små ärenden på förmiddagen idag. Jag har bl.a köpt nya blommor till blomlådorna. Petuniorna var så fula,de såg halvdöda ut med förväxta stjälkar så de sköt i höjden och de var skräpiga och liksom färglösa. Så det blev lite nya lila o grå fräscha blommor. Planterade om dem när jag kom hem samt packade upp mina varor. Det var allt. 
Nu ligger jag här!! Helt jäkla utslagen!! Blir förbannad!! 
Min vänsterarm värker och moler. Pulserar liksom. Samma känsla i högerbenet.
Det är inte roligt....
Som om det inte räckte så är det ju det här med ögonen också. De är irriterade,de svider och rinner. Särskilt när jag koncentrerar mig,t.ex målar,eller när jag är ute och det fläktar lite. Jag tar ögondroppar och då hjälper det en stund. Men sen är det samma sak igen. Fan!
Jag tror att det är allergi. Och isåfall mot torrt gräs,likt hö. Och det yr ju omkring därute nu när det är så nedbränt och varmt och blåsigt. Ögondropparna är mot allergiska besvär och de hjälper som sagt en stund.
Men innan sa min svärmor att hon också har problem med ögonen och det låter som att vi har det ungefär likadant. Märkligt...
Jag ska strax dra mitt ställbara bord intill mig och rita en liten bild. Sä skönt att slippa hålla i blocket med min svaga hand och arm. Nu när jag har såhär ont och är såhär svag så hade det aldrig gått att rita om jag inte haft bordet.
Älskar mina hjälpmedel!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela