AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Trött men väldigt väldigt glad.

Publicerad 2018-04-11 22:45:53 i Allmänt,

Vi har haft en bra dag. Jättebra t.o.m. Vädret har stabiliserat sig och solen har lyst ifrån en klarblå himmel med några moln lite då och då.

(null)

Såhär ungeför.
På förmiddagen var vi och tittade på nya möbler. Vi måste byta våra soffor bl.a. Det är väl inget större fel på dem egentligen...de är i ljust beige (nästan gult!) skinn. De är lite lyxiga; man kan fälla ner varje plats så man ligger ner. Så det är inga dåliga soffor!!
Men färgen! Jag som gillar beige i alla toner måste hålla med; de ser gula ut och pga dem ser hela rummet färglöst och tråkigt ut. Det händer liksom ingenting...
(null)

Ganska menlöst... Tycker vi.
Som sagt; vi åkte runt och kollade lite på sånt. Vi ska verkligen försöka få ordning och piffa till det lite härnere nu när vi ska vara här så länge.
Vi hade sällskap av ett annat par i vår ålder ifrån Anderstorp på vägen ner. De har också köpt sig en lägenhet här i Nerja,på andra sidan stan. Vi svängde förbi dem och kollade deras lägenhet innan vi åkte hem.
Här hemma så gick jag raka vägen och bytte om till bikini,laddade pumpen och sen gick jag ut och la mig i en solstol! Kopplade mig till pumpen och njöt av solens varma strålar. Även om vindarna var ganska hårda och kyliga idag så värmde solen väldigt bra på terassen. Underbart!!
Jag tillbringade större delen av eftermiddagen i just det läget! Med näsan mot solen☀️som jag älskar så mycket!!
Ikväll har jag pysslat med lite av varje,grejat i köket och lite sånt. Men hamnade givetvis i soffan framför Tvn sen. Och därefter stapplade jag mig hit; till min stora,höga,sköna säng!! Och den tänker jag njuta av nu. Det är skönt att sova😴
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela