AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Slapparpåsk!

Publicerad 2018-04-01 23:30:10 i Allmänt,

Jag har mått bättre än igår men inte bra. Det har funkat eftersom jag mest legat i soffan. Där gör det inget ifall jag känner mig lite svag och eländig. 
Ebba har ju också kommit hem nu❤️underbart att få rå om båda döttrarna! Det var ett tag sen...i julas tror jag... Och imorgon kommer sönerna och Charlotte. Som jag längtar efter att ha dem alla här hos mig. Bara Almas Filip som saknas... han är på fotbollsläger. Men ju fler barn man har desto svårare är det att samla alla på en och samma gång.
Hursomhelst så har vi mest slappat i soffan idag. Vår stora soffa som alla reagerar på när de kommer in: "oj vilken stor soffa!" säger de. Men jag och Lars är så bortskämda och bekväma nuförtiden så vi tycker det blir trångt när vi måste dela den med fler. Vi brukar sprida ut oss så mycket som det bara går och skojar ofta om att den är inte alls stor-den är precis lagom för två personer!
När jag gick uppför trappan till övervåningen ikväll så kände jag verkligen hur svårt och jobbigt det är. Kontakten mellan hjärnan och musklerna i benet har ingen kontakt.... Och jag känner mig så oerhört stapplig och svag. Jag tycker inte om det...
Nu när jag ligger här,avslappnad och lite trött så känner jag de där darrningarna i kroppen. Främst i låren och bålen... Det krävs inte mycket ansträngning förrän kroppens svaga punkter lägger av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela