AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Orolig och trött.

Publicerad 2018-04-08 22:30:41 i Allmänt,

Jag har känt en extrem oro inför resan idag! Jag har aldrig nånsin varit flygrädd eller orolig för att resa. Men den där hemska flygresan i november 2016 knäckte visst mig...  Trots att jag "vet" att det inte kommer att hända igen så kan jag inte få bort de olustiga känslorna jag har. Oron i magen. Klumpen i halsen. Och uppepå det så blir jag extremt trött och liksom handlingsförlamad! Jag har inte gjort nån nytta idag över huvud taget! Bara vilat! Sovit i soffan.... Stressen är knappast mindre pga det!
Imorgon måste jag prestera lite mer ifall vi ska komma iväg alls!! 
Om det ska vara såhär varenda gång jag ska resa iväg får jag väl börja fundera på ifall jag över huvud taget ska lämna hemmets trygga vrå! Det kanske inte är så dumt att bli placerad på en institution trots allt! Isolerad ifrån omvärlden stirrande rätt ut... Likadant från dag till dag...
Äh! Det är väl bäst jag försöker sova för jag har MYCKET att göra imorgon!!
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela