AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Natti natti😮

Publicerad 2018-04-03 22:32:46 i AllmÀnt,

Nu Àr jag trött pÄ riktigt! Ja sÄdÀr trött som man ska vara nÀr det Àr dags att gÄ och lÀgga sig. SÀngen Àr jÀttesköööön!!!
Har haft en mycket lugn och hÀndelselös eftermiddag och kvÀll. Har mest legat i soffan. KÀndes verkligen vÀlbehövligt!
Det Ă€r ju sĂ„ förbaskat trĂ„kigt att en sĂ„n hĂ€r liten utflykt ska krĂ€va sĂ„ mycket utav mig. Och oftast kommer det ju inte förrĂ€n nĂ„t dygn EFTERÅT! SĂ„ risken finns att min kropp protesterar imorgon.
Jag ska till distriktsköterskan imorgon eftermiddag. Hon ska titta till mitt lÀckande elÀnde... Jag kÀnner mig kluven inför detta. Det kÀnns skönt att visa upp det för nÄn mer. Samtidigt sÄ undrar (ifrÄgasÀtter?) jag om det verkligen Àr nödvÀndigt...?
Som jag kÀnner nu sÄ Àr det bÀttre att bara lÄta det vara.,, Det gÄr vÀl över nÄngÄng!
Nej,nu ska jag sova!! Är riktigt trött!
Godnatt 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela