AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Läggdags! (igen..)

Publicerad 2018-04-15 22:39:59 i Allmänt,

Jodå. Jag somnade gott här i min sköna säng och svala sovrum. Det var otroligt skönt och verkligen välbehövligt. Jag mådde betydligt bättre efter några timmars sömn.
Jag har för övrigt tillbringat mycket tid i solen. Det syns!! Främst i mitt ansikte!! 
Ikväll lagade vi pizza men jag kunde självklart inte smaka av den...synd för den luktade gott. 
Allt är verkligen bättre här än hemma. Inom mig så finns ett slags lugn som jag inte känner därhemma. Där finns det alltid en gnutta stress inom mig. Både befogad men mest obefogad... Jag känner väldigt lite stress härnere. Kanske har jag nytta av det när jag kommer hem sen.
Det finns dock ett litet litet orosmoln...☁️
Kring min PEG så rinner var och blod återigen. Jag tvättar rent. Sätter dit grön gasbinda som jag nu lärt mig heter sorbact (tror jag) Jag låter det lufta på dagarna när jag solar.,.
Men det krånglar ändå. Jag gör ingen grej av det,jag bara konstaterar faktum. Tänker att om jag bara håller det rent så blir det nog bra. 
Tänker att det kan bero på att jag suttit mycket på sistone. När jag sitter så pressas ju mitt skinn och fläsk ihop kring peggen som nöter mot huden och så blir det irriterat och svider... Eller nåt☺️
Imorgon är det vardag igen. Då jobbar Lars lite på förmiddagen. Sen har vi nån tid att passa och så ska vi åka och beställa de nya sofforna bl.a. 
Sen får det bli solstolen igen!! För vädret verkar bli fint framöver. Inget mer regn vad vi kan utläsa på alla väderappar. Förresten så har inte apparna stämt helt heller. Vädret har inte alls varit lika "dåligt" som de spått.
Det brukar bli så. Jag tror att vädret här är extra svårt att spå. Vi ligger här mellan havet och bergen. Det dåliga vädret orkar inte hit liksom... Så vilken väderprognos man än läser får man lägga till ca 5 grader på för att hamna i närheten.
Trots att jag tagit siesta idag så är jag supertrött nu! Lars och Ebba satte igång en film nu. Själv ligger jag nedbäddad under täcket och ska lyssna lite på min bok. Men lär nog somna ifrån den. Tur det finns "timer" på Storytel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela