AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustrationer av dramatiken

Publicerad 2018-04-21 15:31:10 i Allmänt,

Det började med att jag skulle flytta mig lite samtidigt som jag var kopplad till pumpen. Men slangen fastnade nånstans och olyckan var ett faktum...

(null)

Hela knappen flög ut ur min mage med ett PLUPP!!
Det blev ett stort hål i min mage!

(null)

Och ut vällde sondmat,blod och sånt där äckligt var som hållt på att krångla och läcka ur min PEG på sistone!
Jag hörde hur det gurglade och liksom pulserade ut äckelpäckel ur min mage. Fick tag på min vita t-shirt och tryckte den hårt mot hålet samtidigt som jag la mig ner på rygg för att minska läckaget...

(null)

Därefter blev det ambulansfärd till sjukhuset. Kunde ju inte gå runt med ett stort hål i magen...

(null)

Där lagade de mig👍🏼
Och när jag väntade på att få åka hem så gick jag på toaletten. Som både var för låg och inte satt fast ordentligt. Trots att det var en handikappstoalett med handtag åtminstone...

(null)

Det fanns heller inga larmknappar så jag fick sitta där och ropa...
Men till slut så kom det två sköterskor som hjälpte mig upp.
Detta obehagliga äventyr har satt sina spår. Jag mår verkligen inte bra idag. Varken fysiskt eller psykiskt. Jag orkar knappt gå ur sängen... Så jag ligger här och återhämtar mig. Sakta sakta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela