AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Go’kväll...

Publicerad 2018-04-16 22:38:01 i Allmänt,

Jag och Ebba tillbringade förmiddagen och en stund efter lunch ute på terassen. Solen gassade och det var riktigt varmt!
Lars jobbade,telefonen ringde i ett. Men framåt eftermiddagen kunde han koppla av en stund och då gav vi oss iväg för att beställa nya soffor och sänggavlar. Vi har hittat en jättebra möbelaffär som dessutom har en svensk säljare. Tyvärr hinner vi inte få hit varorna innan vi åker hem till Sverige. Vi har en kille som får hjälpa oss att ta emot dem och montera dem. Sen får de som hyr vårt hus i sommar njuta av dem innan vi kommer tillbaka i september... Det känns ju lite småtrist känner jag som snål smålänning.
När vi ändå var ute på shoppingrunda så åkte vi till ett köpcentrum en bit bort. Jag hittade ett par gula långbyxor. Behövde det! För jag packade inte ner några... Hade bara de jag åkte i hit... Men kvällarna är lite kyliga och jag fryser när jag sitter i rullstolen. Så nu har jag två att välja mellan. Men vi går ju inte ut varje kväll! Tack o lov!! Det hade jag inte pallat!
Ikväll har Lars och Ebba gått bort till den lokala puben; Puntalara Bar. Men jag varken orkade eller hade lust. Jag har legat i soffan,kopplad till pumpen och kollat på tv. En perfekt sysselsättning!!
Min PEG mår inte bra... Det rinner blod...det svider. Jag tvättar och håller på.,, Jag tror att det kan vara lite sämre pga att jag suttit mycket idag. Det är helt klart bättre när jag står och ligger mest om dagarna! Så jag får nog göra det... Tänker nog ligga i en solstol hela dagen imorgon. Det mår jag ju så bra utav!!
Men nu ska jag släcka och blunda. 
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela