AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Godmorgon

Publicerad 2018-04-06 07:50:01 i Allmänt,

Jag vaknade 5:10 av ett konstigt ljud,som att nåt både rann och small... Mitt fönster hade blåst upp!! Och utanför vräkte regnet ner och det lät som om det var storm därute!!
Anledningen till att fönstret kunde flyga upp så är att det är för trögt för mig att trycka ned handtaget så långt som behövs. Lars fick göra det sen och t.o.m han tycker det är svårt.
Men det var ett abrupt uppvaknande något tidigt kan jag tycka. Kunde dock inte somna om utan kopplade mig till pumpen och nu ligger jag här och låter den fylla min mage med nyttig sondmat! Jag är lyckligt lottad som får ligga såhär och bli mätt😉
Jag lyssnar på en bok (som vanligt) och har återigen valt en deckare av en svensk författare. Den här gången Christina Larsson. Hennes böcker handlar om en kvinnlig kriminalkommissarie som är i 55-årsåldern. När jag lyssnar så får jag en bild i huvudet av att hon är en något äldre dam,lite tråkig och ointressant på nåt vis. Hon är liksom mossig...
Men så igår kom jag på en grej!!!
Jag är 52!!!😱
Ojdå...
Så trots att jag är sjuk. Förbrukad. Svag. Dålig. Trött och "gammal".... Så måste ju ändå mitt undermedvetna fortfarande känna att jag är rätt ung ändå...? Eller tolkar jag fel?! I mitt hjärta är jag inte gammal❤️
Konstig känsla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela