AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Glömsk!

Publicerad 2018-04-29 00:04:44 i Allmänt,

Jag har ju glömt att publicera en teckning! Har lagt ut den på instagram men glömde bort den här på bloggen. Så då får jag göra det nu.

(null)

När längtan efter att måla blir för stor hittar man kanske lite udda lösningar till de ev "problemen" som uppstår. En stege fick agera staffli.
Jag hade tänkt måla idag också men det var så himla skönt att ligga i solstolen istället! Det fläktade ganska mycket vilket var tur! Annars hade vi smält i värmen.
Så vi har alltså haft en lugn och skön dag på terassen idag igen. Vi har verkligen kopplat av och njutit. Jag är så glad för Lars skull. Att han fick en sån här dag utan krav eller stress. 
Jag har inte haft nåt skydd kring hålet i min mage alls idag. Det har fungerat bra. Det har dragit ihop sig fint och det rinner inte så mycket vätskor. Inget blod åtminstone. Men det läcker litegrann. Det bekymrar mig dock inte. För det har läckt betydligt mer innan! Särskilt ett tag nu innan vi åkte hit. Då rann det ju ut äckelpäckel hela tiden. Därför känns det helt ok nu trots att hålet är lite större. Än så länge. Det har krympt ihop ganska mycket. Vilket får mig att bli imponerad av våra kroppars förmåga att återställa sig till normalläge. Det är ju helt fantastiskt vilken grej va?! Galet!! 
Men jag avslutar med nånting vackert som inte har ett skit med IBM att göra!!
Vi har ju några krukor med massa långa blad på vår terass. De ser inte roliga ut... åtminstone 10 månader om året eller nåt sånt! Men i april-maj händer det nåt!!
Och jag har tagit kort på utvecklingen. Från början ser man hårda knoppar och sen växer den så att den till slut spricker!!

(null)

Och se här så vacker den ena var här ikvällsljuset:

(null)

Lilja eller amaryllis...?
Vi har olika teorier. Men jag tror mest på amaryllis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela