AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Funderingar...

Publicerad 2018-04-23 07:54:19 i Allmänt,

Jag har ju alltså fått en ny slang som hänger och dinglar ur min mage. Det får väl vara ok... Men en sak som inte känns helt ok är att jag måste uppsöka vårdcentralen här i Nerja nu idag så att de kan rengöra och fixa med hålet. Det känns så jäkla bökigt att behöva hålla på med sånt även här nere. Jag gillar inte att springa på vårdcentralen hemma i tid o otid! Och att då behöva krångla med det här på semestern också känns oerhört motigt. Men jag inser ju att jag måste... 
Jag har undvikit att duscha för jag vill inte blöta ner allt som sitter kring hålet och slangen. Man kan tvätta sig på andra sätt. Det är dock lite mer besvärligt.
Men nu känner jag att det inte luktar så gott🙊 så det blir nog bra om de lägger om det ordentligt på en vårdcentral.
Jag måste säga att det är ganska fantastiskt att det här blå kortet man har gör att vården funkar lika bra för mig som utlänning som för spanjorerna själva. Jag har inte betalat en euro för nånting hittills!
Jag har tänkt och grubblat väldigt mycket sen detta hände. Men att tänka är en sak. Att känna är en annan... Jag tycker att det börjar bli för mycket nu. Allt skit som följer i IBMs framfart är mer än jag orkar med... Det händer ju nya tråkiga saker var och varannan vecka. Jag vill ju bara ha lite lugn. Men inte ens här; i mitt paradis,får jag känna mig riktigt lycklig.
Hur mycket mer motgång ska jag behöva stå ut med och orka med?!
Nä jag känner mig inte så glad och positiv just idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela