AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

En underbar dag på terassen☀️

Publicerad 2018-04-22 23:09:48 i Allmänt,

Vilken härlig dag det blev! Det var som att allt bara föll på plats och jag fick äntligen koppla av och nästan "glömma" allt det otäcka. 
Det har varit ett sånt skönt väder idag. Det har funnits en tunn hinna av dis mellan oss och solen,och det har nog varit tur. För annars hade vi inte stått ut tror jag! Det har varit perfekt väder skulle jag vilja påstå! 
Jag har legat i en solstol större delen av dagen. Bara njutit och haft det skönt. Har ritat lite emellanåt. Men det är ju ett av mina sätt att njuta på.
Ikväll har det varit ljummet. Den varmaste kvällen hittills. Jag måste erkänna att jag frusit om kvällarna tidigare. Det har blivit väldigt kyligt när solen gått ner. Men ikväll var det annorlunda. Och skönt!!
Lars och Jan grillade.

(null)

Och jag låg bredvid och njöt av min egen mat (obs! Ironi!),doften av deras mat 😋 som retades med mig,och av vår utsikt.

(null)

(null)

Vi har aldrig varit här när det varit så grönt som det är i år. Så nån nytta gör visst regnet trots allt.

(null)

(null)

Detta är också vad vi ser ifrån vår terass.
Men en särskild sak som verkligen visar att våren är senare än vanligt,och att det kanske varit både kyligare och blötare än det brukar,är hur långt våra amaryllis kommit!!

(null)

Här ser man att de vuxit lite sen jag la ut en bild häromdan.
Och här ser man att de kan spricka ut i blom precis närsomhelst.

(null)

Jag ska visa bilder på resultatet!!
Jag hade en del saker jag tänkt skriva om ikväll. Men faktum är att jag just nu är så trött så de har alldeles fallit bort! Jag orkar inte leta reda på dem och plocka upp dem...
Jag får nog sova på saken och skriva lite imorgon igen.
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela