AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Det börjar dra ihop sig.

Publicerad 2018-04-09 12:08:01 i Allmänt,

Jag har varit på vårdcentralen nu. De har återigen lapiserat i mitt hål runt knappen. Min PEG. Sen fick jag med mig olika slags skydd och sånt som jag kan sätta på ifall det geggar sig för mycket och jag vill ha nåt lite finare på mig. Sköterskorna på vår vårdcentral är så mysiga. Jag trivs så bra med dem. De är hjälpsamma och gulliga. Många gnäller och klagar så mycket på vårdpersonalen men de allra allra flesta är bra tycker jag. (Utom en viss läkare som tyvärr är kvar på vår vårdcentral! Men jag har fått den andre som "min" läkare som tur är!)
Därefter åkte jag till apoteket för att fylla på förrådet med diverse medikamenter! Bra-att-ha-med-sig-saker! Även om allt finns att få tag i därnere så tycker jag det är skönt att ha med mig hemifrån. Då slipper man leta och krångla...
Väl hemma slängde jag mig i soffan!! Trött och vrålhungrig!! Nu ligger jag här och botar det!
Sen ska jag ta itu med lite viktiga saker! Jag ska rensa kylen!! Nu när vi ska vara borta så länge och ingen kommer att vara hemma på hela tiden är det nog bäst att se till att det inte står nåt som kan börja lukta. Sen ska jag plocka undan och skura toaletterna. Mer städning tänker jag inte göra!! Och då ska ni veta att detta är helt fantastiskt utav mig!! Ett stort steg framåt i rätt riktning!!
Jag har alltid stressat med att lämna hemmet i perfekt skick så fort vi åker bort!! Tänker: "om vi dör så vill jag inte att dom som ska ta hand om vårt hus ska tycka att vi är slarviga smutsgrisar!!!!
Nu skiter jag i det!!!
(Nästan!!)
Men jag vill inte lämna köket o badrummet äckligt..,sånt kan börja lukta och då är det inte trevligt att komma hem...
Så lite sånt måste jag nog pyssla med trots allt.... Men inte sådär hysteriskt som jag gjorde förr! Jag har som sagt blivit lite duktigare☺️ Släppt lite på mina egna krav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela