AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ännu en bra dag.

Publicerad 2018-04-18 07:22:07 i Allmänt,

Gårdagen var återigen en bra dag. Vi tillbringade den på terassen där solen flödade. Idag tog jag ett dopp i poolen. Det var härligt!

(null) Lars jobbade här inne men jag och Ebba fick njuta. När Lars och Ebba gick iväg för att äta en sen lunch tog jag siesta! Vilken otroligt skön livsstil! Den passar mig perfekt! I det svala sovrummet kopplade jag mig till pumpen och somnade gott. Sov i två timmar!! Underbart!!
Vi åkte in till stan när kvällen kom. När de andra åt drack jag återigen en sangria. Det har blivit min nya kvällsmat hihi. Nädå,så illa är det väl inte. Jag hade en omgång kvar att "äta" när vi kom hem.
Nerja är en sån mysig liten stad. Den är liksom genuin. Bebyggelsen är gammal. Små smala gränder och framför allt den kända balkongen; Balcon d’Europa. 
(null)

(null)

(null)

Det är svårt att låta bli att älska Nerja❤️
När vi går runt i stan åker jag ju i min rullstol. Det är backigt och ofta trångt. Jag känner mig liksom "i vägen" när vi kommer. Det är tur att det är lågsäsong så det inte är så fullt av folk som det kan vara under sommaren. Då hade jag nog känt mig ännu mer obekväm.
När vi kommer hem ska jag ju åka och prova elrullstol. Jag vet inte ifall jag kommer att ha den med mig hit så småningom... Men en sak vet jag; jag ska se till att jag får ett nackstöd. För jag får allt svårare att hålla uppe huvudet när jag sitter som jag gör i rullstolen. Det blir tungt och det känns som att det helt plötsligt kan falla bak...obehagligt.
Det ser ut som att dagen idag ska bli minst lika fin som gårdagen. När det är ca 25 grader varmt och det fläktar lite är det fantastiskt skönt! Det gör gott mot min eländiga kropp! För värmen är fantastisk! Allt känns bättre! Att jag dessutom inte behöver gå i en enda trappa är ju galet bra! Inte konstigt att jag mår bättre här!! Allra bäst mår jag ju när jag får vara här hemma i huset,på terassen och ta det lugnt. Men ibland måste jag ju ge mig ut lite... Bara det inte blir för ofta,hihi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela