AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Akvarellmålning

Publicerad 2018-04-23 22:36:24 i Allmänt,

Jag kände inte för att ligga i solen i eftermiddags. (Hör o häpna😱Ursula Rollbert känner inte för att sola!!!) Det var väl iochförsig inte nåt toppenväder,lite soldis och så,men skönt.
Jag satte mig med mina akvarellfärger och block istället. Kanske satt jag lite för länge... Men jag glömmer ju tid o rum när jag målar och tecknar. Jag blir som besatt. Kan inte sluta... Det är ju tur att jag måste ta matpauser emellanåt. Då lägger jag ju mig i regel ner och det känns som att jag behöver det. 
Som vanligt när jag målar abstrakt,dvs helt meningslösa färgglada bilder som inte föreställer nånting,så släpper jag lös nåt inom mig. Nånting som gör mig lugn och glad. Kan nästan kalla det lycka... Det är nästan synd att bilderna inte "blir nåt" - bara ett meningslöst tidsfördriv som hamnar i nån pappersåtervinning så småningom.
Jag är nog lite konstig...
Lika bra jag skriver det själv så behöver ingen känna sig dum som tänker så.
Här är den akvarellmålningen som jag pysslat med längst idag. Den gav mig ro under tiden jag målade☺️

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela