AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Så trött. Igen.

Publicerad 2017-09-09 22:50:12 i Allmänt,

Finns det nånting skönare än att gå och lägga sig??? Krypa ner under täcket,dra upp det under hakan och bara gotta ner sig. Mysigt.

Sen kommer dock problemen. Hitta en skön liggställning. Vägen dit är lång och besvärlig men förhoppningsvis så är den värd all möda att vrida och vända sig...
Trots att jag sovit i soffan i eftermiddag - jag snarkade ljudligt enligt min käre sambo! - så är jag trött och tror och känner att jag nog kommer att kunna sova snart ändå. 
Jag har förstått av andra IBM-kompisar att tröttheten är en vanlig följeslagare till vår dystra sjukdom. Fast jag har också hört att de flesta som har nån kronisk sjukdom även är kroniskt trötta...kanske går det hand-i-hand...
Lars har skött fjärrkontrollen till Tvn idag. Då blir det mycket sport...US Open i tennis och Vueltan i Spanien framför allt. Jag är inte särskilt intresserad. Men har ju ändå valt att tillbringa långa stunder där när jag ätit. Då har jag surfat runt på internet. Google och youtube. Jag har kollat på olika målartekniker,abstrakt akrylmåleri t.ex. Jag är helt betagen nu!! Längtar efter vardag och tid att måla!!
Jag vill ha ett tomt hus,lugn o ro. Inte känna att jag borde göra nånting annat istället utan kunna koncentrera mig på målningen. Jag hoppas jag ska få till det på tisdag eller onsdag. Jag längtar så!!
Måtte min nacke klara av det!! 
Jag längtar efter akvarellmålandet också men det känns ju kört. Att sitta böjd över en bild är helt uteslutet. 
Men nu är jag vansinnigt trött. Bäst jag avslutar,släcker och försöker hitta den där sköna liggställningen...
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela