AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Kreativa aktiviteter!

Publicerad 2017-09-13 08:13:43 i Allmänt,

Jag skrev ju om fördelar med att vara sjuk igår. Det låter ju helt absurt!! Men va sjutton ska jag göra??! Jag måste ju hitta fördelar och positiva saker i mitt liv! Annars kan jag ju lika gärna ge upp och gräva ner mig!! Och det gör väl ingen glad! Eller...??

Så idag har jag legat och tänkt på hur mycket jag har att göra!!
Det låter väl också helt galet!
Jag är ledig jämt,sjuk och trött. Hur kan jag ha så mycket att göra???
Jo,jag har sån oerhörd lust att göra saker. Det bara hopar sig i huvudet!! Jag får ställa alla aktiviteter i kö!
Folk brukar påpeka att jag borde gå kurser och allt vad det är - så att jag har nåt att göra! 
Hallå!! Hur skulle jag hinna det??!!?
Jag vill ju sortera och städa i mina skåp och förråd. 
Jag vill måla!!
Jag vill sy,baka,pyssla med gamla album och foton. Ja listan fortsätter... Jag har hur mycket som helst att göra! Och det dyker hela tiden upp nya kreativa idéer. Hur skulle jag ha tid att gå en kurs??! Ha tider att passa!! 
Nej jag är fullkomligt nöjd med hur jag har det! Jag är nästan lite stressad t.o.m. 
För jag VILL så mycket!! Men orkar så lite. Alla mina projekt tar sån förbaskad tid!! Jag kan nästan bara ha ett projekt i veckan. Det gör mig frustrerad. Jag vill ju sätta tänderna i mina projekt direkt!!
Men denna svaga och eländiga kropp orkar inte!! Det gör mig ledsen och bedrövad...
Jag vill ju måla!! Men tänker hela tiden att jag "ska bara" göra det o det först - SEN ska jag måla!! Men jag blir ju aldrig klar med "det" o "det".... Jag orkar jobba lite i 1,5-2 timmar MAX!! Sen måste jag vila,och kanske äta. Det tar nån timme...sen ska jag fixa lunch. Och det gör jag så gärna. Även det är ett litet kreativt projekt! Jag utmanar mig själv och mina matlagningskonster varje dag. Jag försöker laga nyttig mat av slattar jag har i frysen. Nu kan jag äntligen bli av med allt jag sparat på (hamstrat?!) i min frys. Sånt jag varit för snål för att slänga,en liten portion av allt möjligt... Nu är det bara Lars som äter mat här hemma så då kan jag äntligen göra nånting med alla mina slattar!!
Nåja,efter lunchen brukar jag kunna "arbeta" nån timme eller två innan mat-och-sov-klockan ringer igen.
Om jag då måste åka och handla eller nåt sånt så blir det inget mer kreativt gjort den dan!
Så utav dagens alla timmar hinner/orkar jag vara kreativ MAX 3 timmar!! 
Inte konstigt att jag aldrig blir klar med nåt av mina projekt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela