AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 13/9

Publicerad 2017-09-13 09:15:54 i Allmänt,

Jag har ju ett instagramkonto; attlevamedibm. Där lägger ju upp de illustrationer som jag publicerar här. Lite kul att sprida dem. Jag tänker nämligen sluta be om ursäkt för att jag är sjuk och inte längre beter mig som jag alltid gjort. Därför bjuder jag på mina tillkortakommanden. 

Jag har fått uppskattning för mina skisser. Men många "vågar" inte "gilla👍🏼" dem för de vill inte gilla min situation. De tycker det känns fel och konstigt... Som om de gillar att jag drabbats av en sjukdom liksom.
Men så tänker inte jag!
Jag gillar att få 👍🏼gillningar!
Det skäms jag inte för att erkänna!
Jag behöver uppmuntran för nånting jag gör. Jag får energi av det. Får känna mig bra på nåt. Det gör gott för min självkänsla och mitt självförtroende. Så enkelt är det. Det skäms jag inte över!
För jag har banne mig bestämt mig för att sluta skämmas för allt jag gör,och inte gör,hur jag gör det och att jag är klumpig och värdelös på många sätt! Det är ju inte JAG som är sån - det är min sjukdom som fått mig att bli sån. Och den kan jag inte styra över. 
Så därför bestämde jag mig för att tigga likes😂😂😂
Ja va sjutton!! Jag måste ju få nånting att bli glad över!! Och om det handlar om några "tummen upp"👍🏼 på ett instagramkonto så får jag väl vara lite pinsam och tigga om det!!
Som sagt:
Jag ska sluta be om ursäkt över att jag är sjuk!!
Istället ska jag stolt visa upp mig och min sjukdom,i verkligheten eller med några halvdana snabbbskissadd teckningar på instagram!! 
Skit samma vad folk egentligen tycker! Jag är för gammal för att orka bry mig!!
JAG ÄR URSULA!!
OCH JAG HAR INKLUDIONSKROPPSMYOSIT!👍🏼

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela