AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

11/9

Publicerad 2017-09-11 08:01:48 i Allmänt,

Detta datum...som förändrade världen för 16 år sen... 

Det är också ett datum som förändrade mitt mitt liv.
Den 11/9 2011 reste jag och min svägerska till Nerja själva,utan våra barn. Det var på dagen tio år sen planen flög in i tornen... Vi kände liksom en viss nervositet över att flyga,skulle världen få uppleva nåt nytt spektakulärt för att "fira"??
Men nejdå,allt gick bra. Vi kom fram till underbara Nerja,bodde i ett litet rum utan kök och kylskåp. Men ack så mysigt. Våra barn fick stanna hemma och vi såg fram emot en vecka med sköna promenader,härliga kvällar med god mat och mycket vin. Vi bestämde oss för att börja varje dag med en promenad och sen satte vi oss på nåt uteställe och beställde in frukost. Så himla mysigt.
En morgon föll jag som en fura!! Kroppen bara ramlade framåt,jag hann inte skydda mig och Katarina hann inte reagera... Ett märkligt sätt att falla... 
Det blev lite shopping. Det finns mycket fina saker i skinn att köpa i Spanien. Jag köpte mig en väska som matchade stövlarna jag köpte också. Stövlarna hade en liten klack. Det såg jag inte som ett problem. Att gå i högklackat har aldrig varit något problem för mig.
Vi hade en fantastiskt skön semester. Jag tror det var där och då som vi båda blev på riktigt förälskade i denna underbara lilla stad Nerja. Det är en semester som betyder mycket för mig. På många sätt... Den började idag för 6 år sen.
När jag skulle börja använda de snygga stövlarna här hemma var det nånting som var fel... Varje gång jag skulle gå uppför en trappa så ville inte högerbenet följa med upp. Det var en sån konstig känsla... Det var som att min hjärna fullständigt glömt hur den skulle skicka ut signaler till foten. Mitt ben förstod inte hur den skulle lyfta upp foten....
Det var första tecknet....😓
Så min resa började med den underbara resan som började idag för 6 år sen.

Skriv inläggstext 

Kommentarer

Postat av: norrbotten emma

Publicerad 2017-09-11 08:08:17

snygga skor =)

ha de bäst
kram

Svar: Tack❤️
Ursula Rollbert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela