AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lite kreativitet!

Publicerad 2017-11-30 09:50:15 i Allmänt,

Detta har inte ett dugg med IBM att göra!! Men jag ligger här och har tråkigt... Att illustrera en text tar numera alldeles för kort tid! Jag gör den på en halvtimme. Max! Jag skulle mycket väl kunna lägga ner mer tid,sudda och rätta till små fel både här och där. Men då försvinner tjusningen anser jag. Jag vill att mina illustrationer ska vara en snabbskissad teckning ur min verklighet. Nåt som förstärker texten jag skrivit. Typ...
Det har varit en kamp att lära mig släppa bilden så snabbt. Jag är ju i grund och botten på tok för petnoga! Blir aldrig nöjd! 
Men livet blir lite roligare om man slutar söka perfektion!! För den finns inte!! Man får leta förgäves! 
Så ligger jag här och äter i min säng. Kollar lite på min egen skapelse mitt emot min säng. Fick bara för mig att jag ville visa den. Är väldigt nöjd med den. Har hittat på den alldeles själv. Min son Marcus hjälpte mig att slutföra den.
Min sambo har ett företag som väver galler. Mestadels till grusindustrin. Det är ett hantverk med riktiga vävstolar där de flesta galler vävs för hand. Av bl.a mina söner. Lars morfar startade företaget 1937.
Jag tycker att de där vävda gallrena är rätt snygga. Coola liksom. Ville använda dem i inredning. Fick en idé.
Tog en gammal tavla med krusidullig ram. Plockade ur tavlan och sprutmålade ramen vit. Marcus vävde ett galler i rostfritt stål och hjälpte mig att fästa det i ramen.
Nu hänger den mittemot min säng. Jag har köpt S-krokar och där hänger jag några av mina armband och halsband.
(null)

Jag tycker det är ett både snyggt och praktiskt sätt att ha koll på mina smycken👍🏼
Sen måste jag bara dela med mig av en åsikt!! Nåt jag länge varit irriterad och samtidigt förundrad över. 
Ni har alla sett dessa "konstverk" av t.ex Carolina Gynning,som jag i och för sig tycker målar en del fina tavlor,men alla dessa andra unga kvinnor som följer i hennes fotspår och målar märkliga ansikten med ögon stora som parabolantenner!! Dessa ögon!!👀 Vad är det med dem som folk tycker om??! Jag fattar inte!! Det är målningar på ansikten som dagisbarn kan måla likadant... Jag älskar ju abstrakt konst!! Så det är inte det!! De flesta abstrakta målningar ser också ut som nåt dagisbarn kan göra. Men varför ska alla måla likadana abstrakta målningar med figurer med stora konstiga ögon...?? Jag fattar inte!!! 
Dessutom tycker jag de flesta är fula!! Hahaha!!
En lååång parentes! Var bara tvungen att få ur mig lite irritation!! Hahaha! Förlåt☺️
Jag älskar ju att pyssla. 
Jag har nu adventspysslat klart på vår övervåning. Tog lite kort.
(null)

Idag ska jag fixa vår mittenvåning. Den med kök,matrum och tv-rum.
Jag är nästan klar med matrummet så jag tror jag ska orka med detta idag.
Tur att jag börjat lära mig att allt inte måste fixas på en och samma dag!! Jag är lite stolt över mig själv som faktiskt kommit en bit på just det området.
Det finns ju dock många områden som jag har lång väg att gå innan jag kan känna mig lika nöjd.
Men vad är det man säger;
Rom byggdes inte på en dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela