AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Otålig och sliten.

Publicerad 2017-05-31 22:35:56 i Allmänt,

Det kliar lite i mina fingrar-jag längtar efter att börja måla! Men jag ska behärska mig. Vänta tills jag har lärt mig lite grunder.

Istället fick jag utlopp av min kreativitet i köket. Jag var ju tvungen att göra nånting! Så det fick bli ett helt gäng med biffar och järpar! Biffar,stekt lök,färskpotatis och gräddsås serverade jag Lars och Alma ikväll. Det blev biffar över som åkte in i frysen. Där hamnade även en del persiljejärpar. Bra att ha👍🏼
Jag har även farit runt och gjort lite ärenden idag igen. Det var ju inte meningen egentligen. Min plan var att hålla mig hemma. Städa. Och laga mat. Men så fattades nåt... Alma behövde fixa en del... och jag också... ja rätt som det var hade jag kört runt några mil. 
Man tycker ju att det är inte så farligt. Kör en kvart åt ett håll,tio minuter åt nästa och vips så har man kört ganska mycket och långt!! Och det känns kan jag lova! Det är nästan ännu värre än när jag kör tio mil i en följd,med ev ett stopp... Dessa korta sträckor med mycket stor variation på hastigheten,mycket växlande och framför allt detta klivande in och ur bilen!! Det är inte längre så himla smidigt och bra för mig. Det sliter på mina svaga muskler och jag har faktiskt känt mig lite lätt mörbultad ikväll. 
Ja tillsammans med nån timmes matlagning så är detta i mesta laget... så här mycket bör jag nog inte göra på en och samma dag. Tyvärr...
Så jag är återigen sliten i min kropp. Trött. Har förbannat ont i nacken. Och i en del andra muskelgrupper☹️
Vad trött jag blir!! Det krävs inte mycket för att slita ut mig nuförtiden. Det känns orättvist. Jag vill ju också kunna vara med på ett hörn när det görs nåt kul,nåt utöver det vanliga...
Nej nu ska jag koppla av med slutet av min bok! Längtar efter att höra upplösningen!! Häxan har varit en lättlyssnad bok!! Kanske mest beroende på den underbara uppläsaren; Katarina Ewerlöv👌🏼 Hon är bara bäst!! Ingen läser som hon!!
Men sen kommer nästa i-landsproblem; vilken bok ska jag välja sen????

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela