AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Jag Ă€r glad😃fortfarandeđŸ‘đŸŒ

Publicerad 2017-05-30 22:50:34 i AllmÀnt,

Jag gjorde en liten illustration av mitt goda humör igÄrkvÀll. Jag bjuder pÄ den hÀr.


SĂ„dĂ€r satt jag och skrattade sĂ„ tĂ„rarna rann igĂ„rkvĂ€ll. Jag tycker fortfarande att det var vĂ€ldigt komiskt att min bild inte förĂ€ndrades nĂ€r jag skulle se gammal ut😂

Jag har fortsatt att vara glad idag!! Men av en helt annan anledning!
Jag har varit och köpt en hel uppsĂ€ttning med attiraljer till min nya hobby (???). Jag har köpt fĂ€rg och penslar. Och dukar!! Och lite andra smĂ„ bra-att-ha-saker!! 
Förra veckan var jag inne i bokhandeln hÀr i Anderstorp (vill ju helst gynna vÄra lokala butiker) men de hade nÀstan ingenting för just oljemÄlning. Och det var faktiskt de som rekommenderade mig att Äka till en av fÀrgaffÀrerna i Gislaved. Det var mitt andra val,dÀr vet jag ju att de har mycket att vÀlja emellan. Idag Äkte jag alltsÄ dit. Till Calles fÀrghall. Colorama. Och jag blev helt övervÀldigad över hjÀlpen jag fick av dem!! De var tre personer som engagerade sig i mitt val av material! Det kÀndes helt fantastiskt. Det var jÀtteroligt!!
SĂ„ jag fortsatte le med hela ansiktet idag!! Mitt goda humör bara fortsatte😄
Tjejen som till slut hjĂ€lpte mig med att plocka ihop ett litet kit berĂ€ttade att Ă€ven hon fĂ„tt en sjukdom. (jo jag berĂ€ttade det nĂ€r vi var inne i diskussionen om materialvalet) En muskelsjukdom som Ă€r vĂ€ldigt lik IBM - Polymyosit! Är inte detta lite mĂ€rkligt Ă€ndĂ„??! 
Hon mÄlar. SÄ hon kunde ju en hel del (till skillnad ifrÄn mig!!) och kunde hjÀlpa mig att fÄ ihop (förhoppningsvis) bra grejer. Hon berÀttade Àven att det finns nÄgra som trÀffas och mÄlar tillsammans ibland. Och dit Àr jag vÀlkommen till hösten om jag vill. Jag Äkte ifrÄn fÀrgaffÀren med ett Ànnu större leende pÄ mina lÀppar.
Mitt goda humör bara fortsĂ€tter...😃
Jag kĂ€nner det lite som att mitt liv hĂ„ller pĂ„ att ta en ny vĂ€ndning. NĂ„nting ovĂ€ntat och oplanerat hĂ„ller pĂ„ att hĂ€nda. Det kĂ€nns lite pirrigt och spĂ€nnande. Och för första gĂ„ngen pĂ„ lĂ€nge sĂ„ kĂ€nner jag en viss glĂ€dje i att tĂ€nka pĂ„ framtiden. Det kĂ€nns som att det hĂ€r med mĂ„leriet kan komma att förĂ€ndra,och förbĂ€ttra??,mitt liv och livskvalitĂ©n. Det Ă€r stort för mig. OmvĂ€lvande pĂ„ ett positivt sĂ€tt. 
Jag Àr oerhört nyfiken pÄ vad som ska hÀnda. Det var lÀngesen jag kÀnde sÄ hÀr! Det Àr hÀftigt!!
SÄ ikvÀll tÀnker jag inte skriva om ond nacke och annat trÄkigt!!
IkvĂ€ll Ă€r jag glad igen😃
HÀr Àr mitt nya mÄlarkit:

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela