AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 30/6

Publicerad 2017-06-30 10:05:40 i Allmänt,

Det var ju ett tag sen jag tecknade nånting. Jag gör ju helst det i min ställbara säng därhemma när jag "äter" min "frukost". Då hissar jag upp både huvud-och fotändan så att jag sitter skönt och kan teckna mot mitt ställbara bord. Bekvämt.

Härnere har jag det inte lika lyxigt. Här sover jag i en helt vanlig säng utan finesser. Det går bra det också. Enda nackdelen är väl att den är lite låg,jag har lite svårt att ta mig upp ifrån den. Vi har pratat om att skaffa högre ben eller nån form av sockel med inbyggd förvaring. Men tills dess får jag kämpa lite extra. Fast det funkar.
Men jag tecknar inte i sängen när jag ligger helt platt. Det blir inte bra.
Däremot så funkar det jättebra när jag halvligger i soffan. Vi har en Ektorp hörnsoffa ifrån Ikea. Den har ju lösa tjocka dynor som passar perfekt att ha under knäna när jag lutar mig mot hörnet och alla mina kuddar!!
Så idag gick jag och la mig där när jag åt andra halvan av påsen. Då passade jag på att göra en liten illustration av hur jag satt böjd över mina akvarellmålningar igår! Bilringarna vällde över och tryckte ihop sig kring min knapp i magen. Antar att det var därför det skavde sönder nåt som fick blodet att rinna.
Men det ser bra ut idag! Det var nog bara nånting tillfälligt. Jag får väl sitta och måla lite mindre idag😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela