AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Roadtrip

Publicerad 2017-07-30 23:37:21 i Allmänt,

Det blev en liten roadtrip idag igen. Jag och Lars åkte bort till Gällstad,i Västergötland. Inte så långt härifrån. Det är där det finns gott om butiker med märkeskläder mm. Där är det alltid mycket folk. Men sällan trångt och besvärligt. 

Att åka så här mycket bil som jag gjort på sistone brukar inte vara bra för min kropp. Definitivt inte ifall jag kört själv. Men att sitta bredvid i Lars otroligt sköna bil känns inte alls jobbigt. Tvärtom nästan. Man åker så skönt i den bilen så det är nästan skrattretande! Att det kan vara sån skillnad på "bil" och "bil"!! Jag önskar nästan att vi hade åkt ännu längre😉
Jag skulle ju inte köpa nånting. Det var Lars som behövde handla. Men självklart så hittade jag en fantastisk klänning!! Jag föll som en fura,blev nästan kär!! Provade den och det blev nästan ännu bättre!! Jag var självklart tvungen att köpa den!! Som tur var så var den på rea-annars hade jag nog varit tvungen att låta bli... Men nu är den min och jag älskar den!! Vill bara att jag ska få ett tillfälle att använda den😊
Utöver detta har jag inte gjort många knop idag. Kände mig inte så himla sliten i kroppen trots allt. Det berodde nog på Lars bil😉
Men,jag har ett bekymmer. Det går lite fram och tillbaka. Har nämnt det förut... Ikväll har jag känt av det rejält. Det är min vänstra,svaga arm och hand. Detta eviga stickande och domnande... Det är riktigt irriterande ibland. Idag har det som sagt varit riktigt besvärligt. Det går som ilningar genom armen ibland. Och det sticker och har sig... Nu när jag ligger still känns det ungefär likadant i mitt högra ben. Det blir som kramp ut i foten.
Och för att fortsätta klaga så måste jag ju nämna nacken. Igen!! Nu har jag återigen haft mer ont i några dagar.(och nätter)
Ibland gör det så ont så jag tappar andan. Hur länge ska det hålla på såhär??!
Fy vilken tråkig avslutning det blev på detta inlägget. Men allt kan ju inte vara glatt och positivt hela tiden. Tyvärr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela