AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Mysig dag hos Ebba❤️

Publicerad 2017-07-28 00:06:17 i Allmänt,

Vi lämnade Anderstorp vid 10-tiden på förmiddagen idag. Då hade jag hunnit fara runt och blivit både onödigt stressad och frustrerad! Varför blir jag sån så fort jag ska göra nåt utöver det vanliga??! Det blir bara värre med åren... Idag tror jag t.o.m min kropp sa ifrån!! Det började "illbloa" (det ordet finns nog inte men det beskriver det som hände allra bäst!!) runt mig PEG när jag var färdigklädd och på väg att gå ut till bilen! Som tur var så hade jag underklänning under min fina klänning som jag älskar så mycket! Det blev inga fula fläckar på den! Skönt! Men jag fick stopp på blodet och la en kompress runt. Sen åkte vi. Jag kopplade mig till pumpen som vi släpat med,och på det viset hann jag äta klart en bra stund innan vi kom fram till Ebba. Så himla smidigt!!👍🏼


Här är vi på väg in mot Göteborg,Liseberg syns till vänster.

Hemma hos Ebba fick vi gott kaffe - jag valde cappuccino - ifrån hennes nya fina kaffemaskin.

Klockan två skulle vi äta lunch på hennes jobb,Sjömagasinet. Hon hade bokat bord åt oss och vi fick sitta ute,precis vid vattnet.


Vi fick lite bubbel innan maten🥂

Jag beställde hummersoppa. Alla som jobbade kom fram och hälsade på oss,det kändes väldigt trevligt. T.o.m hennes kände chef,Ulf Wagner,var framme och pratade lite. Vi fick höra att vår dotter är både duktigt och väldigt omtyckt. Då blir man stolt som förälder. Ebba hade berättat att hennes mamma inte kan äta ordentligt så att jag skulle slippa skämmas ifall jag inte klarade av att äta upp. Men det gjorde jag!! Vilken fantastisk soppa!!  Helt ljuvlig! Dock hoppade jag över bitarna som låg i botten... Vi unnade oss även efterrätt,jag valde en flädersorbet med jordgubbar mm. Sorben gick hur bra som helst att äta (även om jag hade satt den i halsen så hade den ju hunnit smälta innan jag dog👍🏼så tänker jag alltid när jag äter glass o dyl...) Jag tog en liten bit jordgubb men fick avstå ifrån resten. Lite kaffe,återigen cappuccino,på det så avslutade vi den ljuvliga lunchen! Det var fantastiskt gott och mycket trevligt. 
Vi gick mot bilen och PANG!! så låg jag där!! Föll pladask!! Fan!! Allt som var så bra! Ja helt perfekt! Och så händer det som inte får hända!! Usch och fy!!
Jag skrapade upp det vänstra knät mm och så stukade jag min högra fot... ja,den fot som sitter på mitt svaga ben... Nu när jag lagt mig så pulserar hela foten,den är varm och öm... Skit också!!
Men jag får nog skylla mig själv lite. Jag ville ju vara "fin" när jag äntligen skulle få äta på Ebbas jobb,en restaurang med ⭐️
Så jag tog mina sandaletter med en liten liten klack... Dessutom var det kullersten... Men jag hade krycka!
Trots att jag faktiskt slog mig ganska mycket så var det (är!!) som oroar mig mest ifall nån såg mig falla... De måste ju trott att jag var full... Usch så pinsamt...😔
Vi åkte hem till Ebba. Jag var väldigt väldigt trött. Jag la mig på hennes säng och där låg jag i flera timmar. Jag somnade till emellanåt,pratade med de andra däremellan... Jag kände mig väldigt dum som äntligen kommer och hälsar på min dotter och så sover jag...!! Men jag kunde inte hålla mig vaken!! Jag var helt slut.
Men jag höll mig vaken hela vägen hem! Vilket är ovanligt. Jag brukar somna lätt när jag åker bil,särskilt på kvällen. Bitvis så vräkte regnet ner!! Vi såg inte vägen framför oss. Sånt är riktigt otäckt... 
Vilken tur ändå att vi slapp regnet på dan idag. Vädret var nästan perfekt för att sitta ute och äta. Ca 20 grader och lite sol/moln⛅️ 
Nej nu har torsdagen blivit fredag. Jag tror jag ska försöka sova nu,trots att jag redan sovit länge idag...
Vi har haft en underbar dag med vår älskade dotter Ebba❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela