AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Det brinner!!đŸ”„

Publicerad 2017-07-31 23:59:34 i AllmÀnt,

Det brinner i mina svaga muskler!! Åtminstone kĂ€nns det sĂ„...

Det dÀr obehagliga har hÀngt i hela dan. Det Àr inte sÀrskilt kul. Men jag fÄr vÀl göra som jag brukar: "Gilla lÀget!"
Jag har försökt att hÄlla igÄng lite lÀtt hela dagen men Àven tagit mina pauser. Jag tycker sjÀlv att jag varit duktig och gjort det bÀsta jag kunnat. Men det rÀckte tydligen inte.
Imorgon blir det Ă„terigen en dag med lite mer aktivitet. Vi ska Ă„ka till Jönköping igen. Den hĂ€r gĂ„ngen för att skriva kontrakt pĂ„ lĂ€genheten samt fĂ„ nycklarna. Sen kan hon börja flytta vĂ„r lilla dotter... KĂ€nns konstigt...   Just för att jag vet att det blir en dag med lite aktiviteter utöver det vanliga imorgon sĂ„ har jag tagit det lite lugnt idag. Jag planerar att ta det lika lugnt pĂ„ onsdag för pĂ„ torsdag har vi Ă€nnu en utflykt pĂ„ gĂ„ng. Sen fĂ„r det nog rĂ€cka kĂ€nner jag... Jag behöver nog nĂ„gra lugna dagar hemma,utan tider att passa samt fysiska aktiviteter efter det!! PĂ„ mĂ„ndag börjar Lars jobba igen...DĂ„ Ă€r vardagen hĂ€r igen. PĂ„ gott och ont. Ja sen gĂ„r det bara nĂ„n vecka till och sĂ„ flyttar Alma verkligen. PĂ„ riktigt.
Det Àr mycket som bubblar under ytan just nu tycker jag...

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela