AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ett bra möte!

Publicerad 2017-01-30 22:31:43 i Allmänt,

Jag var hos sjukgymnasten idag. En jättetrevlig och gullig tjej. Vi pratade mest om vilka bekymmer jag har,jag berättade om IBM som hon inte hade nån koll på (de flesta har ju inte det) och så berättade hon vad hon skulle kunna hjälpa mig med. Hon kände lite på min onda punkt nedanför nacken och konstaterade att jag var väldigt stel och lite svullen där.

Hon beskrev det som att jag liksom fått som en stukning där. Jag fick lite tips och några övningar som jag ska försöka göra några gånger om dan. Så ska jag tillbaka om två veckor.
Hon föreslog först en tid om en vecka men jag har ju bestämt mig (till 99%...) för att åka till stugan nästa vecka. Så jag vill inte boka upp mig för nånting nästa vecka. 
Ebba ringde till mig ikväll. Hon har det så fantastiskt i Miami Beach och det gör mig så lycklig! Hon sprudlar av glädje och hon får verkligen uppleva en massa roliga saker! Jag tycker hon är tuff min lilla dotter!! Att sticka iväg sådär helt ensam och bara lyckas träffa så mycket trevligt folk som hon hittar på roliga saker med,det är ganska coolt!
Nu är det bäst jag släcker och försöker somna. Ska ställa klockan så jag kommer upp i vettig tid. Vi ska ju åka till Jönköping imorgonbitti. 
Mammografi....😬

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela