AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Mysig eftermiddag.

Publicerad 2017-02-27 22:34:41 i Allmänt,

Ojdå,jag glömde visst blogga igårkväll. Fast å andra sidan hade jag nog inget vettigt att skriva ändå. Även gårdagen var jättelugn. 

Idag har jag däremot varit lite mer aktiv. Jag har städat ett sovrum ganska noga,bytt lakan och sånt där. Eftermiddagen däremot blev lugn men samtidigt rolig,mysig,härlig! Jag fick besök av en väldigt väldigt kär vän som jag känt över 35 år!! Riktig kära och nära vänner som man känt länge är nog nånting av det finaste man har. Det är nånting speciellt med en sån vän. Vi hade några riktigt mysiga och trevliga timmar tillsammans.
Kvällen har jag tillbringat tillsammans med Alma. Det är också jättemysigt.
Så detta har varit en bra dag. Jag har mått ganska bra hela dagen. Vissa svackor får jag ju räkna med men i det stora hela har det känts ok i kroppen. Tänkte dock äta lite kärleksmums till kaffet i eftermiddags...men nej. Det var inte lönt. Sondmat är livet!!
Däremot har jag hittat en grej som funkar ganska bra att äta när jag känner det där behovet av att tugga och svälja ner nån typ av riktig mat. Fast jag vet inte om man kan kalla just detta för "riktig" mat,hahahaha!!! Nej antagligen inte. Det jag kan äta är smörgåsrån med smör på! Ni vet såna där rutiga som är så tunna och luftiga att det nästan inte känns som att det verkligen är "mat". Såna man brukar ge små barn när de behöver nåt att tugga på... Eller "gjorde" åtminstone. Dagens föräldrar vågar kanske inte ge sina barn sånt..? De "moderna" föräldrarna hittar ju så många faror i allt...
Ojdå,nu svävade jag ut lite igen.
Så jo,jag fick till slut i mig några goda rån. Det kändes skönt i både mun och mage!
Jag behöver liksom få känna att jag  ÄTER nånting!! Det behövs inte så mycket...bara det är NÅNTING... Och nu har jag hittat dessa rån! Kanon👌🏼

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela